Chcete si získať novú generáciu?

Začnite príjemným pracovným prostredím

Audítorstvo je jedna z najvážnejších profesií. Málokto si pri tomto slove vybaví uvoľnenú atmosféru a pohodu. S týmto stereotypom zápasila tiež audítorská spoločnosť Mazars, sídliaca na bratislavskom Suchom mýte. Uvedomovali si, že hoci ich prístup k ľuďom (klientom či zamestnancom) bol ľudský a priateľský, ich kancelárske interiéry tento fakt neodrážali. Rozhodli sa preto pre zmenu, v ktorej sme zohrávali dôležitú úlohu. Mali sme hlavne mladej generácii audítorov ukázať, že aj vážna a maximálne seriózna profesia môže pracovať v neformálnom a inšpiratívnom prostredí.

Martina Pikulová
Marketingová manažérka Mazars

„Naša profesia sa spája so serióznosťou a vysokou mierou formálnosti. Architekt v spolupráci s Techom však dokázali uchopiť našu požiadavku zo správneho konca. Vznikol neformálny interiér, ktorý vyjadroval náš osobný prístup ku klientom a zameranie na medziľudské vzťahy. Naši partneri sú prekvapení, keď k nám prídu, pretože naše priestory teraz viac evokujú kreatívne povolania.“

Otočka o 180 stupňov

Pri vzniku nových kancelárií Mazarsu sme stáli, takpovediac, od kolísky. S Ing. arch. Stanislavom Melišom sme spolupracovali už pri návrhu interiéru a spoločne sme prešli celou cestou až po úspešné odovzdanie. Mimoriadnou výzvou, ktorú sme museli zvládnuť, bola prestavba za plnej prevádzky.

Začali sme zmenou dispozícií a fit-outom celého priestoru. Vznikli nové kancelárie a zasadačky, ale tiež väčší otvorený priestor. Doplnené sklenené priečky priestor opticky otvorili, presvetlili a rozšírili. Niektoré steny sme vymaľovali popisovateľnými a magnetickými farbami, na ktorých si môžu zamestnanci nechávať odkazy a písať dôležité poznámky či pripomienky pre kolegov.

1.

Moderné priestory ako nástroj HR. Hlavne pre mladých ľudí je uvoľnené a zaujímavé pracovné prostredie veľkým lákadlom. Časy, keď bola kancelária len miestom, kde si zamestnanci „odkrútili“ svojich 8 hodín, sú dávno preč. Dnes by to malo byť miesto, kde sa cítite príjemne, podporujúce komunikáciu a kreativitu. 

2.

Pozitívny dojem. Mnohí ľudia sú pri príchode prekvapení neformálnosťou. Rozdiel medzi očakávaním a realitou spôsobuje, že sa ľuďom jednoducho vryjú do pamäte. Od prvého momentu priestory tiež komunikujú priateľský prístup, ktorý značka vo svojom segmente razí.

3.

Zvýšenie interaktivity.  Zo začiatku sa zamestnanci zmeny z klasických uzavretých kancelárií trocha obávali, no nakoniec zmenu uvítali. Asistenti sú v jednom priestore so svojimi nadriadenými a môžu sa od nich ľahšie učiť. Komunikácia v rámci firmy sa výrazne zlepšila.

V priestore sme vytvorili odlišné zóny, napríklad kreatívnu zónu Creathink či „Zen zone“ - priestory pre stretnutia „jeden na jedného“, v ktorých môžu zamestnanci tiež sústredene pracovať.

Martina Pikulová
Marketingová manažérka Mazars

„Nové priestory majú dobý vplyv na produktivitu zamestnancov. Nový spoločný priestor s dlhým barovým pultom a kuchynkou sa stal miestom, kde môžeme spoločne nad kávou prebrať veci, ktoré by inak vyžadovali poradu. Organizujeme tu tiež pravidelné raňajky s našimi klientmi. Keď potenciálny uchádzač príde k nám, uvidí stenu popísanú priateľskými odkazmi a posadí sa do pohodlného gauča s výhľadom na Prezidentský palác, vzniká úplne iná atmosféra. Všetko je zrazu oveľa uvoľnenejšie. Priestory nám pomáhajú priblížiť sa mladšej generácii.“

Čo pre vás môžeme urobiť?

Dajte nám vedieť