Pripravme kancelárie na budúcnosť

Po pandémii koronavírusu už nebudú kancelárie také ako predtým. Zmenia sa preto, aby sa minimalizovali zdravotné riziká a zvýšil pocit bezpečnosti pre zamestnancov či klientov. Techo ako líder v dodávaní komerčných interiérov na Slovensku vie, ako na to. Má pripravené produkty a koncepciu vytvárania zdravého pracovného miesta Healthy workplace. Je o dostatočnom osobnom priestore, zodpovedajúcej hygiene a zvýšenej bezpečnosti. 

Social distancing

Zamestnanci veľkých spoločností pracovali doteraz doma a pripravujú sa na návrat do kancelárie. Nevracajú sa všetci naraz, v prvej vlne zvyčajne prichádza 30 percent ľudí.

V nových kancelárskych priestoroch by mali dodržiavať minimálne 1,5-metrový odstup, takzvaný social distancing. Znamená to prakticky obsadenie každej druhej stoličky.  

Pracovné miesto ako bezpečný osobný priestor

"Ak sa do kancelárskeho priestoru vráti 60 percent zamestnancov, sociálny odstup nie je možné dodržať. Je potrebné prerobiť layout tak, že pracovné miesto vytvorí bezpečný osobný priestor a zaberie viac miesta ako doteraz. Pre väčšiu bezpečnosť ho treba oddeliť paravánmi z plexiskla, vytvoriť koridory, určiť smer pohybu ako na križovatke. Nielen office, ale aj zasadačky a chill out zóny znížia hustotu miest na sedenie. Nižšia hustota nábytku na ploche si bude vyžadovať sofistikovanejšie riešenia."

Rastislav Pekárik, generálny manažér Techa

Poistka proti pandémii

Šéf slovenského Techa zdôrazňuje, že všetky prvky ochrany sú len dočasné. Ľahko sa odnímajú, nepoškodia nábytok, nenechávajú stopy po inštalácii. Dajú sa jednoducho zbaliť a uskladniť

Ale čo je dôležité, sú poistkou na inú vlnu pandémie alebo chrípkovú epidémiu. Ak by prišla, zamestnanci už nebudú musieť ostať doma dva mesiace. Manažment bude mať pripravený manuál a technické prostriedky, aby otvoril bezpečný office do niekoľkých dní.  

Home office sa ujal

Treba povedať, že home office pred covidovou krízou nemali lídri firiem veľmi radi. Ľuďom ho dávali skôr za odmenu, a to zväčša posledný pracovný deň v týždni. Skúsenosť s prácou doma má pred covidom iba 4 percentá zamestnancov.

Home office sa počas koronavírusu ujal. Predpokladáme, že firmy nechajú časť zamestnancov pracovať doma aj naďalej. Štúdie hovoria, že v Amerike zostane pracovať doma 30 percent ľudí niekoľko dní v týždni, v Európe sa odhaduje 20 až 30 percent. 

Office na kreovanie myšlienok

S využívaním práce doma smerujeme ku konceptu activity based working, alebo flexi office, ktorý Techo zadefinovalo už dávnejšie.

„Mení sa úloha kancelárskeho prostredia. Workplace environment bude miestom na stretávanie ľudí, socializáciu a kreovanie tvorivých myšlienok. Nazvime ho sociálne centrum či social hub. Home office bude zasa miestom na vykonávanie rutinnej práce. Videokonferencie ľudí spoja, ich prínos je skutočne veľký, nikdy však nenahradia osobný kontakt,“ myslí si Rastislav Pekárik.  

Domáca pracovná stanica

Ako môžeme ďalej efektívne pracovať z domu? Nepretržitá práca z domu nie je zdravá, treba ju kombinovať socializáciou v office. Práca z domu nemôže fungovať na kuchynskom stole ani na sedačke s počítačom na kolenách. Zvyšuje sa dopyt po zdravom domácom profesionálnom pracovisku.

"Ak sa bude home office využívať na 30 percent, zamestnanec doma odpracuje 80 pracovných dní, čo je tretina pracovného fondu. Tak, ako je samozrejmosťou ergonómia práce v kancelárii, mala by existovať aj ergonómia práce v domácej pracovnej stanici. A to: ľahko nastaviteľný stôl s minimálnou veľkosťou 140 x 80 cm, bezpečne skrytá kabeláž a ergonomická kancelárska stolička, ktorá vyhovuje európskym predpisom," vysvetľuje general manager Techa.

Home office je teda výzva, na ktorú Techo zareagovalo. Pripravili sme projekt domácich kancelárií, ktoré prispievajú k psychickej a ergonomickej pohode. Ich základom je najmä vyhovujúca stolička s nastaviteľnou mechanikou, ktorá umožňuje dynamické sedenie.    

Čo pre vás môžeme urobiť?

Dajte nám vedieť